lördag 2 juli 2011

Senaste träningspassen

Eftersom jag vart lite dålig på att uppdatera bloggen denna vecka kör jag en redovisning av de 2 senaste passen i samma inlägg.

TORSDAG

Träning: Kettlebell
Längd: 2 set
Tid: 35 min

Det blev att inviga min nya familjemedlem; Kettlebell 6 kg! ;) Passet gick väldigt bra, men tungt! Var en väldans skillnad på att träna med en 3 kg och en 6 kg. Körde uppvärmningen med 3kg, och sedan resten med 6 kg. Var på en armövning som jag bytte till 3 kg efter att jag kört tills jag inte orkade mer med den tunga, men tyckte inte att den lilla vägde någonting då.. Så jag körde igenom hela passet med den stora istället.

Dock fick jag under andra set:et stanna upp emellanåt och andas mitt i övningarna, för efter att jag kört genom första set:et så var jag så slut att varenda liten muskel darrade, och då var jag bara halvvägs...... Men jag tog mig igenom hela, utan att fuska nåt. Nej jag körde på så att svetten fullkomligt sprutade av mig...



LÖRDAG

Träning: Löpning
Längd: 3,5 km
Tid: 26 min 35 sek

Jag utmanade värmen och tog en löptur idag... Men gud va jobbig det var! 26 grader varmt, en kvav och fuktig värme... Mina luftrör uppskattade inte detta, utan de drog ihop sig ganska bra.. Men jag klarade mig igenom rundan, dock på en väldigt dålig tid!

Men men, hoppas att det går bättre nästa gång! Fast det kändes ändå som att jag skulle kunnat springa en bit till, om jag bara höll samma tempo.. Så kanske man ska prova på en något längre runda nästa gång? Eller ska jag satsa på att komma under 23 min på min 3,5km-runda först? Tåls att tänka på.....

*

Inga kommentarer: