onsdag 6 juli 2011

Det går inge bra....

TISDAG

Träning: Kettlebell
Längd: 0,75 set
Tid: 12 min

Veckan har inte börjat bra... Vart så satans trött och mått lite illa under eftermiddagarna senaste dagarna. När jag är riktigt trött blir jag alltid snorig och täppt i näsan, vilket brukar komma sent på kvällarna precis innan jag ska sova. Nu har det kommit strax efter lunch, och när jag ska köra hem från jobbet är det en utmaning i sig! Snoret rinner, ögonen rinner och jag gäspar som en dåre. Så måndagens träningspass ställdes in, och jag vilade istället. Vaknar på tisdagen och känner mig pigg, men vid lunchtid så slår det till igen..

Men tänkte att jag är säkert bara gnällig, så jag ska minsann träna ett pass med mina kettlebells... Redan från start var det oerhört tungt, känns inte som om kroppen hänger med. Jag tar mig inte ens igenom första set:et innan jag måste bryta. Klarar inte ens av att hålla mina vikter längre, hur fanken ska jag kunna göra övningar med dem och svänga runt dem? Nej, fick allt bryta där.. Kroppen kändes helt jäkla off....


ONSDAG

Träning: Löpning
Längd: 3,5 km
Tid: 24 min 50 sek

Eftersom jag fick bryta gårdagens träning så tänkte jag att jag skulle ta ett pass på morgonen, så jag inte riskera att drabbas av eftermiddags-& kvällströttheten... Men jag kunde bara inte komma upp ur sängen tidigare idag!

Men jag hade sån tur idag! Känner mig lite trött och sliten, men inte alls som senaste dagarna. Dessutom inget illamående - toppen! :) Så det blev en runda direkt när jag kom hem från jobbet, trots att det var 26 grader varmt och strålande sol. Men tiden blev ju kalasbra! Nästbäst hittills.. Tänk då om jag sprungit imorse istället, medan det inte var så varmt ute...? Vilken bra tid jag kunnat få då!

Dessutom skulle jag kanske ha kunnat undvika att få skoskav.. Alla som känner mig vet ju vilka känsliga fötter jag har, så nu kan jag nog räkna med skoskav resten av sommaren.. Och inte på hälarna inte, nej i forvalvet! På båda fötterna dessutom! Dock är ena lite mildare än den andra... Så note to myself - spring aldrig mer när det är så satans varmt att du kommer att få en enorm fotsvett, för har du ett dammkorn i skorna så kommer du att få blåsor på dina fötter! Detta är iofs ingen nyhet för mig, har nog världens känsligaste fötter. Lite varma fötter och ett dammkorn i skorn = skoskav!

Nog gnällt, känns vilket som att jag är på G igen... Hoppas det håller i sig bara! (och att skoskaven går om illa kvickt!!)

*

Inga kommentarer: