måndag 27 juni 2011

Ytterliggare ett delmål avklarat

Träning: Löpning
Längd: 3,5 km
Tid: 24 min 35 sek

Sista kilometern hade jag enbart två meningar som rabblades upp som ett mantra i mitt huvud - "Fyyy faan va jobbigt!!" och "Kom igen nu Camilla, du ska klara det! Du ska fan klara det!"... Dessa två meningar upprepades X antal gånger under sista kilometern på runda. Det var sjukt jobbigt! Riktigt varmt och jag har knappt druckit någonting under hela dagen, så trodde aldrig att jag ens skulle ta mig runt. Hoppades när jag kom fram att klockan inte skulle stanna efter 26 minuter iaf. Men när det känns som jävligast, att det borde ha gått väldigt dåligt, ja då går det kanon!

Jag slog både personbästa och uppnådde nästa delmål med träningen!!! Jag kom under 25 minuter på min 3,5km runda, jag kom ner på hela 24,35! Så nu är det fokus på nästa delmål; komma runt rundan på under 23 minuter. Trodde när jag satte målen att jag kanske aldrig kommer att kunna komma under 23 min. Men just nu så känns det inte det minsta omöjligt längre.

Så jäääääkla gött!

*

Inga kommentarer: