tisdag 21 juni 2011

Sakta men säkert...


Vikt: 78,7 kg (-3,7)
Överarm: 31,0 cm (-2,0)
Midja: 85,0 cm (-2,5)
Buk: 99,5 cm (-3,5)
Rumpa: 108,5 cm (-4,5)
Lår: 65,5 cm (-3,0)

Då har ytterliggare en vecka gått, och både vågen och måttbandet visar att jag krymper. Dock visar måttbandet det mer än vågen. Denna veckan har jag totalt tappat 6,0 cm på alla kroppsdelarna jag mäter, mest på rumpa och lår där jag tappat 1,5 cm respektive 2,0 cm. Det är ju faktiskt inte så lite på 7 dagar (!). Nej, när man får sådanhära mått som verkligen visar att jag krymper så gör det inte fullt så mycket att jag bara gått ner 0,3kg denna veckan. Måste ju innebära att en hel del fett på min kropp har blivit till muskler istället - vilket är ganska okej! ;)

Hellre nåt kilo för mycket och vältränad än nåt kilo för lite och otränad, för det är hälsan som är det viktigaste...

*

2 kommentarer:

Hannah sa...

hej!

haha, jag får väl lämna en kommentar då!! ;)

Jag tycker du är jätteduktig som tränar och löper en massa! Vad kul att du har tagit lite mått så man ser att träningen ger utdelning!

/Hannah

Camilla sa...

Tack så mycket! :)

Har lärt mig att inte ska stirra sig blind på bara vågen. Utan om man tränar så kan man likagärna stå helt stilla viktmässigt bitvis, men minska mycket i omkrets istället. Så bara det rör sig på rätt håll på antingen vågen eller måttbandet så är det ju peppande att fortsätta.. :)

/Camilla