tisdag 21 juni 2011

Personbästa!

Träning: Löpning
Längd: 3,5 km
Tid: 25 min 19 sek

Dag 2 på denna vecka och 2a ändringen på träningsschemat är redan gjort... Jag lever verkligen mitt jobb känner jag - planerar, planerar och planerar om.... Det som var en bra plan i söndags behöver ju inte vara en bra plan idag, förutsättningar och omständigheter förändras ju konstant och man kan komma på bättre planer under resans gång...

Iaf, låg på soffan och vilade 5 minuter när jag kom hem från jobbet medan jag kokade ägg till middagen ikväll. Då fick jag bara en känsla och intuition att jag borde testa och springa istället för att cykla. Och inte den lilla rundan som jag ätnkte ta mig igenom först innan jag ger mig på den vanliga. Nej jag fick bara en känsla av att jag borde springa min 3,5km-runda idag. Sagt och gjort, jag gav mig ut...

Och guuud så bra det gick! Kände redan på första steget att detta kommer att gå vägen, och inte bara det utan att det kommer att gå kanon! Kanske till och med att jag skulle kunna uppnå nästa delmål gällande löpningen; ta rundan på under 25 min ?! Kändes som att det inte var omöjligt, jag skulle nog kunna klara det. Men jag klarade inte det, skulle behöva vara 20 sekunder snabbare. Hade jag vetat detta så hade jag fanken gett ännu mer sista kilometern... Nåt glädjande är att jag iaf slog personbästa med hela 01,01 min !! Så jäkla gött! Vilken skillnad det var mot sist jag sprang! Allt cyklande har min själ inte vart förgäves, det har allt gett resultat - ett bra sådant!

Nej, ikväll är jag riktigt nöjd med mig själv och glad för att vaden höll hela rundan runt utan minsta lilla kännig. Det tog "bara" 5-6 veckor för lilla vaden att läka. Men den som väntar på nåt gott.........

*

Inga kommentarer: