torsdag 23 juni 2011

Solig runda

Träning: Löpning
Längd: 3,5 km
Tid: 25 min 26 sek

Idag var det återigen löpning på schemat, i ett underbart och soligt väder! Dock kändes mina ben, framförallt låren, otroligt tunga och sega. Trodde knappt att jag skulle klara hela rundan runt. Men när jag hade 1/3 kvar av rundan så gav jag mig fanken på att jag skulle öka tempot lite, så att jag hade en chans att förbättra tiden från i tisdags. Tyvärr blev det inget personbästa, skulle behövt vara 8 sekunder snabbare. Vilket jag hade kunnat vara, om jag inte mitt i rundan fick stanna för att knyta skon som gick upp.. gaah! Dock gjorde det kanske inte 8 sekunder, snarare 5. Men samtidigt förlorade jag ju lite fart under nedgång och sedan acceleration... ;)

Dock var det väldigt skönt att inleda denna stundande långhelg med en runda. Dessutom hade jag inte den minsta känning i vaden idag heller... Yeah, I'm back on the track! :D

*

Inga kommentarer: